Olen myös muualla internetin ihmeellisessä maailmassa
twitter: @JaniOsmo instagram: @janiosmo

maanantai 17. kesäkuuta 2013

Neitsyys

Se ensimmäinen teksti, sepäs se. Eli pieni alkupuhe on varmasti paikoillaan. Itsehän olen siis poika, vuosimallia '92. Työkseni teen lähes kaikenlaista, en ole liian ronkeli. Pääasiassa ole ravintola-alan yleishäslääjä, ja sivutyönä mm. muuttomies. Minua on kuvailtu monilla sanoilla, kuten materialisti, apple-fanboy ja työnarkomaani. Ja kyllä on pakko tunnustaa näiden sanojen pitävän paikkansa.

Blogin kirjoittamista olen suunnitellut alkuvuodesta lähtien, mielessä päällimmäisenä syynä on ollut valokuvausharrastuksen uudelleenlämmitys. Olen kumminkin lykännyt aloitusta, siis blogin ja harrastuksen, uskottelemalla itselleni olevani liian kiireinen. Nyt kumminkin päätin järjestää aikaa kummallekkin.

Valokuvauksen "vakavemman" harrastamisen aloitin saatuani ensimmäisen oikean kamerani joululahjaksi vuonna 2009. Kamera oli Canonin EOS 1000D, ja olin odottanut sitä innoissani. Jopa niin innoissani halusin sen, että maksoin itse osan vaikka se olikin joululahja! Aloin hiljakseen kuvailemaan ja opiskelemaan erehdy&opi-menetelmällä. Päätin alusta alkaen että tätä kameraa ei täysautomaatilla käytetä! Kuvani paranivatkin mielestäni. Ja uskalsin jopa alkaa niitä näyttämään tutuille ja tuntemattomille. Hyvää harrastelijatasoa ainakin omasta mielestäni olin parhaimmillaan.

Harrastus jäi kumminkin unholaan viime vuoden aikana. Vietin koko vuoden valtion elättinä Hennalan kasarmilla. Vapailla aikani kului laiskotteluun, moottoripyöräilyyn ja kavereiden kanssa hengailuun sekä juhlimiseen. Nyt kun olen intin jälkeen kuvia ottanut huomaan selvästi touchin olevan kateissa.

Tämän blogin tavoite on yksinkertainen: yksi kuva viikossa. Kuvan pitää olla sillä viikolla otettu ja sen pitää olla kuva jonka kehtaan myöntää ottaneeni.

Toinen tavoite on monimutkaisempi. Pyrin postaamaan kerran-pari viikossa jonkin vanhan kuvan arkistoistani. Näissä postauksissa käyn läpi tarinaa kuvan taustalla, ja pyrin samalla myös palauttamaan muistiini kikkoja joita on kuvatessa tullut käytettyä.

Lisäksi tulen satunnaisesti kirjoittamaan blogiin myös asioista joilla ei ole mitään tekemistä valokuvauksen kanssa. Eli villejä ajatuksia pääni sisältä. Tai siis, ei kaikkein villeimpiä koska tätä saavat lukea alaikäisetkin sinisillä silmillään!

Tälläistä siis luvassa!


ps. Älä pelästy, läheskään jokaisesta postauksesta ei ole tulossa näin pitkä ja itsekeskeinen! ;)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti